Läs och njut!

Taget ur bloggen tjuvlyssnat.se ( Läs vad folk snackar om på Sveriges gator, bussar och på torget. Intressanta, roliga och knäppa samtal helt enkelt )

Här är några som jag tyckte var roliga :-D


Apoteket, Kista

En flicka ∼9 och en tant ∼60 går inne på apoteket. Flickan står och kollar bland olika kondomer och tar ett paket med ett stort hjärta på.
Flickan: Åh, titta vilka fina hjärtan, kan jag inte få dem?
Mormor: Jag tror inte du behöver sådana. De har man när man har sex.
Flickan (fnittrar): Äh, ojdå… jag… eh, trodde det var ballonger.


Max, Uppsala

En man ~35 handlar kaffe av ett kvinnligt kassabiträde ~20.
Kassabiträdet: Köper du en bulle till så kostar det bara 9kr.
Mannen (svarar med glad ton): Ta din jävla bulle och kör upp den i röven och ge mig en kaffe för 9kr.
Kassabiträdet som redan ställt fram kaffet tappar hakan, medan mannen tar sin kaffe och går glatt därifrån.


Apoteket, Märsta

Kille ~20 ska hämta ut hostmedicin hos kvinnligt biträde ~40.
Biträdet: Vill du ha en mätkopp eller en sked till medicinen?
Killen: Ehmm… jag kan ta en gaffel!
Kvinnligt biträde: Okeeej…en sked blir det då.
Killen går ut och kunder samt personal börjar gapskratta.


Mataffär, Centrala Stockholm

Två tjejer ~20, varav ena har arbetskläder, står och pratar i en gång.
Tjej 1: Men är det kul då? Hur långe har du jobbat här?
Tjej 2: Jag började i tisdags, det är ganska kul faktiskt!
Tjej 1: Jaha, men vad får du göra då?
Tjej 2: Inte mycket, fyller på i hyllorna… Ibland sitter jag i kassan. Hjälper folk…
En kvinna ~50 kommer fram till tjejerna.
Kvinnan: Ursäkta mig, var har ni krossade tomater?
Tjej 2: Ingen aning faktiskt!
Kvinnan (irriterat): Nähä, okej!
Kvinnan går därifrån.
Tjej 1: Men har ni inte det där borta?
Tjej 2: Asså… Jag vet inte ens vad det är!


Nordea, Uppsala

En äldre dam går fram till en av kassorna där ett kvinnligt biträde sitter.
Biträdet: Men jag har inte tryckt fram något nummer…
Damen: Måste man ha ett nummer? Jaha, då var den här dagen förstörd också. Allt krånglar för mig idag. Först gick jag till Swedbank men där fick jag inte ut några pengar.
Biträdet: Ojdå, varför inte det då?
Damen: De sa att jag inte har något konto där! Så dit tänker jag minsann inte gå igen.

 


Kommentarer
Postat av: nathy

haha dom var roliga!

2010-03-11 @ 14:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0